Zakerberg za dan izgubio 200 milijardi dolara vrednosti kompanije, a ostao i bez milion svakodnevnih korisnika
Komentari04/02/2022
-14:23
Mark Zakerberg je lično izgubio oko 30 milijardi dolara, ali je gubitak njegove kompanije mnogostruko veći. Pad akcija od 26 odsto proizveo je gubitak od više od 200 milijardi dolara. Tačnije, od oktobra do decembra 2021. godine broj kroistnika koji svakodnevno idu na Fejsbuk se smanjio za milion i to je prvi od ozbiljnijih pad za 18 godina koliko inače postoji ova kompanija.
Kompanija Meta, kako se sada zapravo zove Fejbuk, saopštila je da su jedan od glavnih razloga za ove loše vesti zapravo pravila privatnosti kompanije Epl koja je otežala brendovima da usmeravaju svoje oglase ka korisnicima Fejsbuka i Instagrama kao i poremećaji u lancu snabdevanja.
Ipak, određeni specijalizovani portali kažu da je jaka konkurencija glavni razlog. Ovde se pre svega misli na Tik Tok koji preuzima mlađe korisnike. Guglova matična kompanija Alfabet suočava se takođe sa istim problemom. Postoji i problem sa percepcijom, ocenjuju stručnjaci, jer je Fejsbuk bio mesto za druženje, kako kažu, "kul klinaca" a sada je sinonim za lažne vesti i mesto za svađu odraslih.
Portal The World je obajvio da je broj tinejdžera korisnika Fejsbuk aplikacije u SAD opao za 13 odsto od 2019. godine, a predviđa se da će pasti 45 odsto u naredne dve godine. Očekuje se da će broj mladih između 20 i 30 godina opasti za četiri odsto. Na osnovu ovih podataka, vidi se da Fejsbuk ubrzano gubi vezu sa mlađim generacijama.
Tužba australijskog milijardera
Međutim, ovo nije kraj za loše vesti tvorca Fejsbuka jer se kompanija suočva i sa tužbom australjijskog milijardera, piše CNN. Reč je o rudarskom magnatu Endrju Forestu koji je tužio Fejsbuk navodeći da kompanija Meta nije uklonila reklame koje je koristila za prevere a na kojima se nalazila njegova fotografija.
Kompanija Meta, vlasnik Facebooka, oglasila se preko PR službe i nisu želeli da komentarišu tužbu Foresta, ali su naveli "da su posvećeni da takve prevare i prevarante sklone sa svoje mreže". Međutim, australijski milijarder navodi da ova prevara traje od 2019. godine.
Iako Fejsbuk zabranjuje takve stvari, objave se i dalje pojavljuju posle više od dve godine i sada Forest želi da to naplati. Jedan klijent takoše je izgubio preko 600.000 dolara na prevaru koja je upravo stigla sa profila koji je koristio imidž Foresta, pa je to pokrenulo lavinu i rekciju da se obrati pažnja na vesti sa Fejsbuka.
Međutim, Meta nije jedina kopanija koja ima ovakav probelm. Spotifaj takođe beleži gubitak, jer je suočen sa optužbama da se i preko ove platforme šire lažne vesti i dezinformacije. U istom danu kada i Fejsbuk, zabeležili su gubitak od 17 odsto.
Komentari (0)