Politika

Vučić obišao radove na zgradi Železničke stanice u Subotici: Neće biti otvorena dok ne budu natpisi i na mađarskom

Komentari

Autor: Tanjug

03/10/2024

-

14:38

Vučić obišao radove na zgradi Železničke stanice u Subotici: Neće biti otvorena dok ne budu natpisi i na mađarskom
Vučić obišao radove na zgradi Železničke stanice u Subotici: Neće biti otvorena dok ne budu natpisi i na mađarskom - Copyright Tanjug/Vladimir Sporčić

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi završne radove na staničnoj zgradi Železničke stanice u Subotici. On je poručioda ima jednu primedbu i da stanica neće biti otvorena dok se jedna stvar ne ispravi,a to je da svi natpisi budu i na mađarskom jeziku, a ne samo na engleskom i srpskom.

Predsednik je rekao da će to morati da se promeni u narednim danima.

"Videli smo natpise na srpskom i na engleskom jeziku, srećan sam zbog toga, ali nedostaje mađarski jezik", rekao je Vučić i dodao da će dok je on predsednik u Subotici biti natpisi na mađarskom svidelo se to nekome ili ne.

"Neće se stanica otvoriti dok god ne budu natpisi i na mađarskom. Dakle, prvo na srpskom, zatim na mađarskom jeziku, a onda na engleskom", rekao je Vučić.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Rekoa je i da ima primedbu na doček, jer sa njima nije Balint Pastor. Ukazao je da bez SVM ne bi moglo sve da se uradi, i ne samo bez podrške SVM već i bez njihovog aktivnog učešće u svim projektima. Zahvalio je i nedavno preminulom Ištvanu Pastoru. 

Pruga završena godinu dana pre roka

Rekao je da je danas. dok je dolazio u Suboticu, prešao 108,1 kilometar novoizgrađene pruge koja je završena godinu dana pre roka, 24 novembra. 

"Ali čuda se događaju i ja sam to molio kineske prijatelje i predsednika Sija. Predsednik Si je to naredio i kineski radnici su naporno i vredno zajedno sa srpskim radnicima uspeli da posao završe", naveo je Vučić. 

"Nadamo se izvanrednim vestima za 48 sati u oblasti finansija"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da se nada izvanrednim vestima za našu zemlju u narednih 48 sati, što bi, kako je rekao, bio krešendo našeg finansijskog uspeha, ali da će to moći da objavio tek u petak uveče ili u subotu ujutro.

Kineski ambasador u Srbiji Li Ming je rekao da mu je čast što je danas u Subotici u društvu predsednika i drugih zvaničnika i što može da svedoči novoj važnoj pruzi od Novog Sada do Subotice.Naveo je da to ne bi bilo moguće bez liderstva Aleksandra Vučića i Si Đinpinga. 

Nazvao je projekat "čudom" i dodao da će železnica doneti benefit svi ljudima. 

Aleksandar Vučić je rekao da će se za dve godine iz Beograda do Budimpešte stizati za dva sata i 40 minuta, odnosno za sat i po iz Subotice do mađarske prestonice. Navo je da je ova pruga važna kako za Suboticu, tako i za Mađare koji žive u našoj zemlji.

"Uredili smo sa Mađarima da se ne staje na granici, nego da budu i jedni i drugi carinici u Beogradu i Budimpešti. To je naš bilateralni dogovor sa Mađarima, koji su Evropljani prihvatili. Nema čekanja, jurimo preko granice i to je to", rekao je predsednik.

Vučić je naveo da će takozvani zeleni koridori sa EU i Mađarima, ukoliko ih dobijemo, biti podsticaj daljoj saradnji Srbije i Mađarske.

Dodao je da građani mnoge realizovane projekte nisu mogli ni da sanjaju, a posebno ovu brzu prugu.

"Nije se ni pričalo o tome, da ćemo ovako da idemo, da ćemo biti brži od Mađara i u izvođenju radova i u pripremi završetka radova, ali i da imamo bržu prugu nego oni koji su svakako razvijeniji i uspešniji od nas", rekao je Vučić. 

Brzine do 200 kilometara na sat

Vučić je, zajedno sa suprugom Tamarom, došao iz Novog Sada vozom za testiranje Nemačkih železnica, koji je na novoizgrađenoj deonici brze pruge išao 200 kilometara na sat.

Železnička stanica Subotica nalazi se u samom centru grada i podeljena je na dva dela: putnički i teretni, a ujedno predstavlja i čvorište na granici između Srbije i Mađarske.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Radovi na rekonstrukciji stanice počeli su u avgustu prošle godine, a odvijali su se u dve faze.

Prva faza obuhvatala je rekonstrukciju teretnih i putničkih terminala, kao i radove na zameni koloseka šest sporednih koloseka.

Rekonstruisano je ukupno 23 km koloseka i 113 skretnica, sa dužinom staničnih koloseka od 16 km i dužinom sporednih koloseka od sedam kilometara, uključujući i šest objekata, tri koja su bila  predviđena za rušenje i rekonstrukciju kao i tri novoizgrađena.

Projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta predstavlja kapitalni projekat saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a ujedno je i prvi projekat povezivanja kineske železničke tehnologije i opreme sa tehničkim specifikacijama interoperabilnosti železnica Evropske unije. 

Ukupna dužina pruge Beograd - Budimpešta je blizu 341,7 kilometara, povezuje Beograd i glavni grad Mađarske Budimpeštu, a 183,1 kilometar se nalazi na teritoriji Srbije.

Komentari (0)

Srbija