Semafor ispred kružnog toka sa crvenim i žutim trepćućim svetlom: Vujanić kaže da vozači nisu morali ništa novo da nauče
Komentari30/10/2024
-15:00
Prema jučerašnjim najavama gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, semafori na kružnom toku kod Brankovog mosta pušteni su u rad. Međutim, oni nikada ne pokazuju zeleno svetlo, već crvenim signaliziraju kada vozilo mora da stane, a trepćućim žutim kada je dozvoljen prolaz uz povećanu opreznost.
Profesor Milan Vujanić, stručnjak za saobraćaj istakao je da je na prvi mah i sam bio iznenađen rešenjem semafora ispred kružnog toka, ali da mu je jasno da samo kružni tok više ne pruža potpuno rešenje za vreme špiceva, te da ovaj dodatak sa semaforom poboljšava nivo usluge.
"Porastao je broj vozila, a porastao je i broj kružnih tokova. Kružni tokovi posebno se postavljaju na ulazu iz negradskog u gradsko područje, a sad pokazuju i pravi značaj u gradu", rekao je Vujanič za Euronews Srbija.
On naglašava da vozači sada nisu morali ništa novo da nauče, niti da se navikavaju jer su znakovi crveno svetlo i trepćuće žuto poznati od ranije.
"Zamislite da na običnom putu, ne na ovom ovde i na ovoj kružnoj traci, stavite semafor na koji vozač prvi put nailazi i da mu je crveno ili da mu je žuto trepćuće. Mislite li da bi bio u dilemi šta treba da uradi. Prema tome, za mene ovo rešenje nije ništa novo, nije suprotno nikakvom pozitivnom ponašanju", rekao je.
Govoreći o tome kako je pravno regulisana činjenica da ovaj semafor nema zeleno svetlo, stručnjak za saobraćaj rekao je:
"Semafori bi trebalo da imaju sva tri svetla, doduše postoje i železnički semafori koji imaju crveno i zeleno svetlo, ali po drumskom saobraćaju je propisano da semafor za vozila ima tri svetla – sa crvenog na žuto pa na zeleno".
Kružni tok unapređenje u odnosu na klasičnu raskrsnicu
On naglašava da bi ovaj novitet trebalo inovirati u pravilima, odnosno u zakonu i pravilniku o signalizaciji.
Govoreći u tome da se u Beogradu saobraćaj sve češće rešava izgradnjom kružnog toka sagovornik podvlači da je to uvek unapređenje u odnosu na klasičnu raskrsnicu.
"Kružni tok je uvek unapređenje u odnosu na klasičnu raskrsnicu, a raskrsnica klasična kad joj dodate semafor je naprednija od one bez semafora. Semafor se stavlja onda kada povećan protok vozila nije moguće pravilno regulisati u raskrsnici bez semafora. To je isto i sa kružnim tokom. Samo što je kružni tok za jednu stepenicu više kvalitet usluge vozačima da mogu da prođu raskrsnice", objasnio je.
Naglašava da su raskrsnice sa kružnim tokom mnogo bolje od raskrsnice bez kružnog toka.
Komentari (0)