Od 1. novembra 106 blagajni EPS-a prestaju sa radom – do februara plaćanje na određenim lokacijama
Komentari11/10/2024
-20:02
Od 1. novembra 106 blagajni EPS-a prestaje sa radom, a građani će od 1. februara sledeće godine moći da plaćaju račune samo na blagajnama u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu i Kraljevu.
Naime, to znači da se računi za struju više neće moći da se plaćaju bez provizije na blagajnama Elektroprivrede Srbije. Provizije neće biti samo za one koji plaćaju elektronski. Šalteri za reklamaciju i informacije će svakako ostati dostupni.
Šalteri se, kako navode iz EPS-a, ukidaju zbog unapređenja poslovanja, digitalizacije i smanjenja troškova.
Direktorka Direkcije za javne nabavke Jadranka Ristić rekla je za Euronews Srbija da je ova odluka bila sasvim očekivana, jer sve manji broj građana plaća račune za električnu energiju na našim blagajnama.
"Čak 87 odsto građana plaća račune za električnu energiju preko portala EPS uvid u Račun, preko poslovnih banaka, Pošte Srbije, a svega 13 odsto građana preko blagajni Elektroprivrede Srbije. Od 1. novembra počinje sukcesivno prestanak blagajničkog rada u poslovnicama EPS-a, a to znači da od tada do 31. januara naredne godine, na području cele Republike Srbije, radiće samo pet blagajni i to u pet najvećih gradova gde je zabeležen najveći broj transakcija. To su Beograd, Novi Sad, Niš, Kragujevac i Kraljevo", rekla je ona.
Kako je objasnila, svi zaposleni koji rade na blagajnama već su obučeni i biće raspoređeni na druge poslove u cilju unapređenja odnosa s kupcima. Na pitanje, kako će se od 1. novembra plaćati građani koji nisu iz ovih pet gradova, kaže da EPS svakog dana radi na na modernizaciji i unapređenju poslovnog sistema.
"Pre godinu dana, Elektroprivreda Srbije je ponudila svojim kupcima novi portal, novu mobilnu aplikaciju "EPS Uvid u račun", preko koje kupci mogu da preuzmu i odmah plate račun za električnu energiju. U ovom trenutku imamo preko 620.000 korisnika ove aplikacije. U narednih godinu dana, od 1. novembra 2024. godine do 31. oktobra 2025. godine, svi kupci koji plate račun za električnu energiju preko portala EPS Uvidu račun ostvariće popust od 30 dinara na narednom računu.
Upitana kako će da rade građani koji se ne snalaze najbolje sa aplikacajam, rekla je i za njih postoji rešenje.
"Građani koji se ne snalaze u informacionim tehnologijama platiće račun za električnu energiju na blagajnama banaka, poštanskim i ostalim platnim institucijama, kao što to čine i sa drugim računima. Banka Poštanska štdionica je ponudila znatno nižu proviziju i ona će iznositi 30 dinara, narednih šest meseci, počev od 1. novembra. Elektroprivreda Srbije nudi kupcima i dodatni popust od 50 dinara za elektronski račun. Znači, svi koji se izjasne da žele da dobijaju samo elektronski račun na svoje mail adrese dobiće dodatni popust od 50 dinara. Na taj način svi zajedno dajemo doprinos očuvanju životne sredine", rekla je.
Šta znači aplikacija "EPS Uvid u račun"?
Kako je EPS ranije saopštio, aplikacajom "EPS Uvid u račun" domaćinstva i mali kupci imaju mogućnost da na mobilnom telefonu, na veoma jednostavan način prate potrošnju električne energije, plate račune, provere mesečne zaduženja i uplate tri godine unazad, kao i da dobiju obaveštenja i ulože prigovor.
Izvršni direktor za poslove snabdevanja u EPS Radovan Stanić rekao je ranije da je mobilna aplikacija "EPS Uvid u račun" dostupna korisnicima na platformama iOS i Android i besplatno se može preuzeti na Google Play i App Store prodavnicama.
"Mobilna aplikacija je nastavak procesa digitalizacije usluga "Elektroprivrede Srbije. To je važan korak u našem nastojanju da olakšamo kupcima kako pristup računu, tako i plaćanju. Istovremeno, broj korisnika našeg portala "Uvid u račun" je u konstantnom porastu. Trenutno imamo više od 380 hiljada korisnika, što znači da građani sve više prepoznaju brojne benefite korišćenja takvih usluga", rekao je.
Stanić je podsetio i da svako ko se opredeli da račun za električnu energiju dobija elektronskim putem, umesto u papirnoj formi, već od prvog narednog računa ostvaruje pravo na popust od 50 dinara.
Đedović Handanović pojasnila građanima kako funkcioniše nova EPS-ova aplikacija
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović u kratkom video snimku objasnila je građanima kako fukncionoiše mobilna aplikacija "EPS Uvid u račun", koji je Elektroprivreda Srbije pustila u rad, a putem koje domaćinstva i mali kupci imaju mogućnost da prate potrošnju električne energije, plate račune, provere mesečne zaduženja i uplate tri godine unazad, kao i da dobiju obaveštenja i ulože prigovor.
Đedović Handanović je navela da je najpre potrebno skinuti aplikaciju na mobilni telefon, a potom uneti svoj ID broj koji se nalazi na računu.
"Takođe potrebno je da unesete vaš matični broj i u tom momentu pojaviće vam se vaš poslednji račun koji treba da platite", objasnila je Đedović Handanović.
Kako je navela, putem aplikacije je moguće pogledati i potrošnju struje, uložite prigovor i dobiti uvid u račune koje ste platili u prošlosti.
"Brzo, efikasno, iz tri koraka možete platiti vaš račun preko mobilne aplikacije", poručila je ministarka.
Mobilna aplikacija "EPS Uvid u račun" dostupna je korisnicima na platformama iOS i Android i besplatno se može preuzeti na Google Play i App Store prodavnicama. Svako ko se opredeli da račun za električnu energiju dobija elektronskim putem, umesto u papirnoj formi, već od prvog narednog računa ostvaruje pravo na popust od 50 dinara.
Komentari (0)