Aktuelno iz kulture

Kako je kostimografkinja iz Srbije osmišljavala svemirska odela budućnosti: Ivana Vasić Ingliš o novoj seriji "The Ark"

Komentari

Autor: Tanjug

04/05/2023

-

11:13

Kako je kostimografkinja iz Srbije osmišljavala svemirska odela budućnosti: Ivana Vasić Ingliš o novoj seriji "The Ark"
Kako je kostimografkinja iz Srbije osmišljavala svemirska odela budućnosti: Ivana Vasić Ingliš o novoj seriji "The Ark" - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Kostimografkinja Ivana Vasić Ingliš radila je na novoj američkoj seriji "The Ark", čija je cela prva sezona snimljena u Srbiji.

Prema njenim rečima, model "The Ark" je isti kao na prethodnoj kod nas snimljenoj seriji "Outpost", jer su strani producenti "shvatili koliko imamo dobre glumce i koliko se dobro snalaze u stranim sadržajima". 

Ovog puta u glavnom ansamblu su Pavle Jerinić, Tijana Upčeva, Jelena Stupljanin i mnogi drugih, koji su "postali internacionalni glumci na engleskom", navela je kostimografkinja.

Vasić Ingliš je dodala da je posebnost projekta naučna fantastika i morala je da se bavi naukom osim estetike.

"Okosnica narativa je da je Zemlja na ivici da propadne načisto kao životna sredina i odlaze u potragu za svetovima na kojima će moći da se nasele da bi se produžila ljudska rasa", rekla je Vasić Ingliš za Tanjug Reflektor.

Za rad na "The Ark" Vasić Ingliš je uradila obimno istraživanje o naučnim scenarijima  kako bi Zemlja mogla da izlgeda u budućnosti, kakvi će se materijali koristiti, koliko tekstilna industrija zagađuje planetu i "koliko će se smanjiti doživljaj sa materijalima i bojama". 

U seriji su najzanimljivija kompresivna odela budućnosti, na kojima je istraživanje počela Dava Njumen, pošto su uobičajena svemirska odela, u kojima se kompresija vrši vazdušnim jastuciam, "strašno teška i onemogućavaju pokret astronauta", objasnila je Ingliš.

U novim odelima kompresija se ne vrši vazduhom već spletom niti legure nikla i titanijuma, a Vasić Ingliš je uspela da ubedi Devlina da prihvati baš taj izgled svemirskih odela, iako su u istoriji naučnofantastičnih filmova većinom prikazana vazdušna kompresivna odela.

Vasić Ingliš je naglasila da je dizajnirala kompresivna odela koji su kod nas proizvedena "na najneverovatnije načine". 

Prema njenim rečima, kostimi i fotografije iz serije "The Ark" biće izloženi na Majskom salonu, "pošto je tema svetla budućnost". 

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Kostimografkinja je radila i na predstavi "Naš razred" Narodnog pozorišta, pisca Tadeuša Slobođaneka, koja se bavi pogromom nad Jevrjima u malom mestu u Poljskoj tokom Drugog svetskog rata.

"Tragična je tema do tih razmera. Da sam pročitavši tekst htela da ne radim, jer je toliko bilo potresno", priznala je Vasić Ingliš.

Istakaviši da voli da radi sa rediteljkom Tatjanom Mandić Rigonat, Vasić Ingliš je rekla da su u predstavi uspeli da nađu "poetiku i univerzalnost". 

"Desilo se sinkretično delo. Svi elementi su se venčali. Ni jedan element predstave nije dugačijeg kvaliteta. Glumci su dobri, scena i kostim izgledaju kao da su izašli iz istog uma. Tanja je to maestrano orkestrirala", ocenila je kostimografkinja.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak