Aktuelno iz kulture

ZHU za Euronews Srbija: Moja generacija naučila je da prati put ka uspehu, voleo bih da pitaju "zašto"

Komentari

Autor: Staša Rosić

03/07/2022

-

07:59

ZHU za Euronews Srbija: Moja generacija naučila je da prati put ka uspehu, voleo bih da pitaju "zašto"
ZHU za Euronews Srbija: Moja generacija naučila je da prati put ka uspehu, voleo bih da pitaju "zašto" - Copyright Promo/EXIT/Joey Vitalari

veličina teksta

Aa Aa

Svetski poznat američki producent i di-džej ZHU kog ćemo ove godine slušati na Glavnoj bini Exit festivala, nije uvek uživao u svetlima reflektora.

Štaviše, mnogi godinama nisu bili sigurni ni kako izgleda, jer je želeo da se sačuva od pogleda javnosti i prezentuje isključivo svoju muziku.

Ostao je anoniman sve dok nije bio siguran da je izgradio ime i da su ljudi cenili i voleli njegove pesme, a ne lik, a na to nije morao dugo da čeka.

"Faded" - za koju je nominovan za Gremi nagradu - "In the morning", "Good life"... samo su neki njegovih hitova, koje su "ušle u uši" čak i onima koji ne slušaju intenzivno elektronsku muziku.

Debi album "Generationwhy" lansirao je 2016. godine i premijerno izveo na festivalu Coachella. Tada su ga poredili sa kultnim sastavom Daft Punk.

Dve godine kasnije usledio je "Ringos Desert" sa 14 numera na kom je sarađivao sa čuvenim australijskim indie-rock bendom Tame Impala, kanadskim r&b duom Majid Jordan i američkom DJ-icom Tokimonsta.

Single "Only" sa trećeg studijskog albuma "Dreamland 2021" lansirao je 2020. godine inspirisan warehouse rejvom, sa ukupno 12 pesama.

Sa talentovanim producentom razgovarali smo u susret njegovom nastupu na Egzitu, u nedelju 10. jula i dotakli se nekoliko faza njegove karijere: 

* Dok se javne ličnosti obično utrkuju da zauzmu što je moguće više javnog prostora, vi ste krili svoj identitet. Šta za vas znači privatnost, naročito u pogledu kreativnosti?

Privatnost je luksuz. To je činjenica. Kad sam bio dete, otac mi je pričao o kralju iz dinastije Čing, koji bi s vremena na vreme nosio običnu odeću i napuštao carske vrtove, da sam istraži zemlju, bez svojih podanika. I umetnicima je potrebna neka doza normalnosti.

* Zašto ste ipak odlučili da se pojavite pred svojom publikom i kako je popularnost i prepoznatljivost uticala na vaš odnos ka stvaranju i izvođenju?

Jednom sam leteo u Nju Orleans na nastup i sedeo sam pored žene koja je bila moj fan. Na kraju leta, pitala me je da li nastupam i da li sam ja ZHU. Slagao sam je. Istog trenutka sam na njenom licu video razočaranje. Samo je želela da mi kaže kako su moje pesme uticale na njen život.

Posle toga prestao sam da se krijem od fanova. Prihvatio sam i prigrlio ko sam postao.

* Kako poredite rad na solo projektima i saradnje sa drugim muzičarima? Koje saradnje biste izdvojili kao one u kojima ste najviše uživali? 

Zaista sam voleo da sarađujem sa Kevinom Parkerom iz Tame Impala. Gotovo nikad ne radim ni sa kim koga nisam i lično upoznao, pa sam tako osam sati leteo od Oklanda do Perta da se sretnem s njim.

Ne samo da me je dočekao s dobrodošlicom, nego smo i napravili neku kul muziku. Pokazao mi je jedan deo grada i duboko cenim njegovo vreme i ljubaznost koje mi je pružio tih nekoliko dana.

* Šta je bio najnezaboravniji trenutak dok ste radili na "Faded"? Da li ste očekivali da će postati takav hit?

Sećam se da sam čuo masu kako eruptira nakon što je čula prvih nekoliko nota, tokom mog prvog festivala u Australiji. U tom trenutku sam znao da je to hit.

* U kom pogledu je generacija Y specifična? Da li je album "Generationwhy" za njih i zbog čega?

To je način razmišljanja. Moja generacija naučena je da sledi put kako bi postigla uspeh. Želeo bih da se ljudi pitaju "zašto".

* U jednom intervjuu ste rekli da su evropski klaberi i rejv kultura nešto što Americi nedostaje? Zašto je to tako? Šta je to što Evropu čini kolevkom te kulture?

Kad nastupam u Evropi, mislim da ljudi zaista rezonuju sa melodijama i da im nisu potrebne neke velike 'udice'. To je način života, koji podrazumeva da rastete, slušate dens muziku i u jednom trenutku odete na svoj prvi andergraund rejv.

Eskapizam plesnog podijuma je globalni koncept, ali mislim da Evropljani s tim počinju kao mlađi. To je jezik i način pripadanja zajednici.

* Kako je na Vas uticala pandemija?

Sam sam snimao pesme i kad sam s tim završio, rekao sam sebi da želim da budem više okružen ljudima kad stvaram. Ne želim više da budem usamljen i želim da to bude iskustvo zajedništva.

* Kao neko ko ima sinesteziju, kakve boje povezujete sa poslednjim Exit festivalom na kom ste nastupali? Kako se sećate tog dana?

Kao plavetnila... sve dok nije izašlo sunce. Bilo je magično. Rekli su mi da nikad nije toliko ljudi ostalo na setu do šest ujutru u istoriji Exita. Hvala vam na tome!

* Koje izvođače koji će ove godine nastupati biste voleli da poslušate?

Vrlo sam radoznao kada je reč o Molchat Doma. (Beloruski post-pank bend iz Minska, prim. aut.).

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak