Producent Vladan Anđelković o seriji koja je za mozak kao partija šaha: Skandinavci su zainteresovani za našu "Otmicu"
Komentari07/02/2025
-21:02
Serija "Otmica" obara rekorde gledanosti i trenutno je jedna od najgledanijih serija na Superstar TV kanalu. Producent ovog popularnog ostvarenja kaže da je kvalitet priče i scenarija nešto što privlači gledaoce i doprinosi odličnom rejtingu.
"Za ovaj žanr trilera, morate gledaoca da dovedete u stanje da se malo napregne, da se zamisli kao da igra neku partiju šaha i to je ta ciljna grupa. Zbog kompleksnosti priče, stalno se vraćamo i preplićemo te stvari i naravno, posebno se radi na dijalozima", objašnjava naš sagovornik.
Misterija do samog kraja
Kao mnoge druge priče, koje je na male i velike ekrane Anđelković pretočio, "Otmica" je zasnovana na istinitom događaju.
U Anu, nesnađenu majku, Srpkinju u Danskoj, koja, suočena s pretnjom da će joj političar Markus – kod kojeg je zaposlena kao kućna pomoćnica – oduzeti dete, odlučuje da podmetne drugo dete za DNK testiranje kako bi dokazala da on nije biološki otac. Ana i njen otac Darko kreću na rizično putovanje da pronađu bebu koju će privremeno zameniti i otimaju dete u Srbiji.
U izuzetnom projektu koji potpisuju Anđelković i Stefan Bošković, a pod režiserskom palicom Miroslava Lekića, publika će uživati u osam epizoda zapleta. Kroz dramu sa premisom trilera, vodiće nas sjajna glumačka postavka predvođena Srđanom Grahovcem, Tamarom Krcunovic, Andrijom Kuzmanovićem, Amandom Radeljak, Dejanom Čukićem, Milanom Čučilovićem i mnogim drugima, a posebnu ulogu ima švedski glumac svetskog glasa Mikael Persbrandt.
Razvoj događaja koji ne teče pravolinijski i koji je prepun obrta i slojevitih preplitanja tokova života različitih protagonista, vodi ka nepredvidljivom kraju, kaže Anđelković.
"Posle prve epizode se na društvenim mrežama razvila prava diskusija oko toga ko je naručio otmicu, šta se desilo, ko je kriv, ko je čije dete... To je upravo ono što smo hteli da postignemo. To je misterija do samog kraja, a kraj je tek potpuno neočekivan. Emitovane su četiri epizode, imale su fenomenalne rejtinge na Superstar kanalu i sad se priča još dodatno zahuktava, tako da se nadam da će ljudi nastaviti da gledaju", objašnjava producent.
Bez prava na grešku
Serija je snimana u Srbiji i u Danskoj, a bila je izuzetno zahtevna za realizaciju.
"Ovo je možda prvi projekat koji je na taj način zaista snimio jedan veliki deo materijala u nekoj stranoj državi, pogotovo u Kopenhagenu i sa nekim ansamblom koji je zaista imao jednog skandinavskog superstara (Persbrandt) koji je globalno poznat, holivudski glumac", kaže Anđelković.
Prema njegovim rečima, produkciju je dodatno komplikovanom učinilo snimanje u inostranstvu, koje nije ostavljalo pravo na grešku.
"U ovom poslu, u principu, svaka greška se jako skupo plaća, ali može nekako da se ispravi na domaćem terenu. Tamo ne može. Oročeni smo na taj vremenski period, oročeni smo na te lokacije, na te glumce koje su u tom momentu tu. Jednostavno, sve mora da protekne savršeno. I ono što je u ovom poslu, naravno, jedan veliki faktor, a to je sreća i da li vas Bog pogleda. Vi možete sve uraditi na najbolji mogući način, ali glumac može da se razboli i padne kiša, propadne nešto i tako dalje, onda ste u problemu. Kada se to desi u inostranstvu, onda je to jako teško ispraviti. Mi smo, hvala Bogu, imali jedan odličan period snimanja tamo, završili sve u planu, tako da je bilo olakšanje kad je sve dobro proteklo", objašnjava naš sagovornik.
Značajno je bilo i iskustvo koje su domaći filmski i televizijski stvaraoci imali poslednjih godina u Srbiji, koja je postala vrlo poželjno mesto za snimanje, čak i za strane kinematografe.
"Ja uvek istaknem da je pre svega zaslugom Telekoma Srbije, zaista došlo do jedne hiperprodukcije igranog sadržaja na jednom jako visokom nivou iz godine u godinu, što znači da su ekipe i filmski radnici napredovali, da je oprema ovde napredovala i da je Beograd postao mesto u kom može bilo šta da se snimi", kaže Anđelković, dodajući da naši profesionalci u ovoj delatnosti ni po čemu ne zaostaju za svetskim.
Iako je "Otmica" već dobila odlične ocene publike i kritičara, kaže da je za njega najveći parametar gledanost.
"Džabe, sav trud, novac i sve ostalo, ako to niko ne pogleda. Ja bih bio jako razočaran da neki od mojih projekata ne dobije željenu gledanost. Uvek ima i dobrih i loših komentara o projektu, ali ja to mnogo ne analiziram. Meni je samo bitno da to zaživi u nekom nivou koji očekujemo", objašnjava producent.
Visok kvalitet priča i produkcije domaćih serija obećava da će one sve više pronalaziti mesto i na inostranom tržištu.
Svakako, ova industrija je eksplodirala, rekao sam, najviše zahvaljujući Telekomu Srbija, naravno. Ima puno dobrih serija koje se prodaju u inostranstvu.
"Jezička barijera se polako gubi. 'Squid Game', jedan od najgledanijih formata, je priča na korejskom koji niko ne razume, ali to znači da je glavni kvalitet. Znam da je dosta naših serija prodavano po inostranstvu, a za 'Otmicu' vlada veliko interesovanje u skandinavskim zemljama", zaključuje Anđelković.
Komentari (0)