Aktuelno iz kulture

Otvorena “Slike/neslike - Iz budućnosti” Dragomira Ugrena u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine

Komentari

Autor: Euronews Srbija

18/09/2024

-

10:41

Otvorena “Slike/neslike - Iz budućnosti” Dragomira Ugrena u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine
Otvorena “Slike/neslike - Iz budućnosti” Dragomira Ugrena u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine - Copyright Promo/Marko Ercegović

veličina teksta

Aa Aa

Izložba “Slike/neslike - Iz budućnosti” umetnika Dragomira Ugrena otvorena je sinoć u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine. Autor izložbe je dr Miško Šuvaković, a kustoskinje su Jovana Trifuljesko i Danijela Halda.  

Kustoskinja Jovana Trifuljesko na otvaranju izložbe je istakla: “Delanje Dragomira Ugrena na umetničkoj sceni, koje se proteže od ranih osamdesetih godina prošlog veka do danas, svedoči o izuzetnoj posvećenosti umetničkom istraživanju i kontinuiranoj evoluciji stvaralačkog izraza. Svojom umetničkom praksom Ugren je pomerao granice apstraktnog izraza, istražujući mogućnosti autoreferencijalnih slika-objekata. Njegovi radovi predstavljaju složene sisteme bojenih elemenata i optičkih struktura koji pozivaju posmatrača na aktivno učešće u stvaranju značenja. Kroz svoje mnogоstruke uloge - umetnika, kustosa, urednika - Dragomir Ugren nije isključivo kreirao umetnost; on je aktivno oblikovao kontekst u kojem se savremena umetnost stvara, prezentuje i razume”. 

Promo/Marko Ercegović

 

Autor izložbe dr Miško Šuvaković obratio se prisutnima na otvaranju putem video poruke: “Dragomir Ugren je u svom radu prošao dug put, od modernističkog slikara, koji je radio s jedne strane u tradiciji poznog nemačkog ekspresionizma, na pr. Paula Klea i njegovih znakovnih slika; eksperimenata sa slikarskom materijom i materijalima, odnosom podloge i površine, slike i zida, odnosa jednog, dva ili tri elementa na zidu prema nekakvoj celini ili hibridnoj propoziciji slike kao takve; do otkrića jednog posebnog izazova, a to je da slika više nije reprezentacija, nije mimezis, ali nije ni trag ekspresije, ostatak njegovog unutrašnjeg života; već da slika jeste element kojim on prekombinuje prostorne situacije i otvara vremenske događaje i vremeske doživljaje, s kojima se moramo suočiti. Upravo to je bio trenutak kada je Ugren izašao iz slikarstva, mada se nije odrekao slike, već je sliku počeo da redefiniše - kao predmet, kao stvar, kao Nesliku“. 

Promo/Marko Ercegović

 

Dragomir Ugren je aktivan na umetničkoj sceni od 80ih godina dvadesetog veka, međutim njegova umetnička praksa se ne vezuje isključivo za vizuelni izraz. Višegodišnjim angažovanjem kao direktor i kustos Muzeja savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, kao i kroz ulogu urednika Projeka(r)t časopisa za vizuelne umetnosti, Dragomir Ugren je podjednako doprineo umetničkim tokovima koliko ih je sam podržavao i kreirao. 

Izložba obuhvata instalacije koje su postavljene pažljivim planiranjem postavke, u kojoj slika poziva posetioce da se oslone na sopstveno čulno iskustvo. Ugren ne nudi gotova tumačenja, već stvara uslove za individualno otkrivanje vizuelnih odnosa i njihovog uticaja na telo posmatrača. 

Izložba je otvorena do 20. oktobra 2024. godine. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak