Otvoren prvi deo podvodnog tunela koji povezuje Dansku sa Nemačkom: Preko Baltičkog mora za manje od 10 minuta
Komentari17/06/2024
-21:11

Danski kralj Frederik X otvorio je danas prvi deo budućeg železničko-drumskog tunela u dužini od 217 metara, čija će ukupna dužina biti 18 kilometara i koji će ispod Baltičkog mora povezati južnu Dansku sa severnom Nemačkom.
To će biti najduži podvodni železničko-drumski tunel na svetu, a očekuje se da će Femarn belt bude otvoren za saobraćaj 2029. godine.
Očekuje se da će automobili moći da pređu Baltičko more za 10 minuta u četiri trake, a vozovi za sedam minuta, prenosi AP.

Tanjug/AP/Ingrid Riis
Podvodni tunel povezuje južno dansko ostrvo Loland i severno nemačko ostrvo Femarn, a odluka o njegovoj izgradnji doneta je 2011. godine.
Radovi na danskoj strani počeli su u julu 2022. godine, a na nemačkoj godinu dana kasnije.
Tunel će se sastojati od 89 betonskih elemenata koji se grade u specijalnom objektu u na Lolandu, a u maju je izliven prvi element.

Tanjug/AP/Ingrid Riis
Femarn belt koštaće 7,38 milijardi dolara i njegovu izgradnju finansira Danska.
Danska vlada će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.
Komentari (0)