Biznis vesti

Rupić: "Er Srbija" angažovala 100 ljudi da se bave opsluživanjem prtljaga, što nije bila naša obaveza

Komentari

Autor: Euronews Srbija

01/08/2023

-

16:16

Rupić: "Er Srbija" angažovala 100 ljudi da se bave opsluživanjem prtljaga, što nije bila naša obaveza
Boško Rupić - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Er Srbija je angažovala 100 ljudi koji se bave samo opsluživanjem prtljaga, kako bi se smanjile gužve i čekanja na Aerodromu "Nikola Tesla", kaže Boško Rupić, direktor komercijale i strategije u Er Srbija i dodaje da je nacionalna aviokompanija krajem prošle godine obavestila Aerodrom o planovima za letnju sezonu.

On je za Euronews Srbija rekao da je na aviosaobraćaj ove godine uticalo više faktora - vremenske neprilike i meteo uslovi, korona koja je usporila proces proizvodnje rezervnih delova za avione, ali i nedostatak zaposlenih na Aerodromu u Beogradu, posebno na opsuživanju prtljaga. Kako kaže, slične probleme imaju i drugi aerodromi širom Evrope - London, Pariz, Rim, Atina, Antalija.

"Situacija se definitivno popravlja u odnosu na period do pre mesec, dva. Mi smo kao Er Srbija zaposlili u rekordno kratkom roku skoro sto ljudi koji se bave samo opsluživanjem prtljaga, tako da se situacija po tom pitanju dosta popravlja. Nesporno je da smo mi naše planove ka Aerodromima komunicirali još krajem prošle godine. Planovi se prave negde u septembru, oktorbu, u decembru se oni inicijalno komuniciraju ka aerodromima, što je bio slučaj i između Er Srbije i našeg domaćeg aerodroma "Nikola Tesla". Ne možemo reći da je došlo do nekih iznenađenja po pitanju očekivanog saobraćaja za ovu sezonu", kaže Rupić.

On je naveo da zapošljavanje ljudi na opsluživanju prtljaga nije bila obaveza Er Srbije, ali da su zbog putnika to uradili kako bi njihov prtljag stigao na destinaciju na koju putuju.

"Aerodrom je dužan da hendluje prtljag, ali sagledavajući celokupnu situaciju doneli smo odluku da zaposlimo sto ljudi koji bi se bavili tim poslom. To je jedan odgovoran pristup prema putnicima koji imaju naše karte, jer njihov prtljag ne bi stigao na destinaciju na koju putuju. Na kraju dana, putnika ne treba da zanima da li je odgovornost na avio kompaniji ili na aerodromu. Putnik ima našu kartu i naša je obaveza da on ima pozitivno putničko iskustvo", rekao je on.

"Samo u maju u Evropi otkazano 7.600 letova"

Podseća da poteškoće u aviosaobraćaju ne postoje samo u Srbiji već u celom svetu, da je samo u maju na nivou Evrope otkazalo 7.600 letova, dok je u junu taj broj letova preko 10.000.

"To jeste negde posledica kasnog ulaska aviona u saobraćaj, nedovoljne spremnosti aerodroma širom Evrope. Lisabon, London, Pariz koji i dan danas imaju iste probleme kao i pre dva meseca, što nije slučaj u Beogradu. Ovde se situacija ipak pomera nabolje", rekao je Rupić.

Upitan da li Er Srbija zbog svega što se dešava na Aerodromu Nikola Tesla trpi neke vanredne finansijske gubitke on je rekao da rano govoriti o posledicama, jer je sezona u toku. 

"Sezona dobro ide po pitanju popunjenosti aviona, avioni su visoko popunjeni u ovom periodu godine, tako da mislim da je rano još uvek pričati na tu temu. Za sada stvari idu boljim tokom u odnosu na period od pre mesec, dva, tako da verujem da će se sezona uspešno završiti", rekao je on.

Proširenje mreže letova Er Srbije za Aerodrom u Beogradu, kako kaže, nije bilo iznenađenje i o svemu su bili obavešteni krajem prošle godine.

"Er Srbija pravi planove negde krajem septembra, početkom oktobra. Prve sastanke smo sa predstavicima Aerodroma na tu temu obavili još u decembru 2022. tako da ne možemo da kažemo da postoji neko iznenađenje za ovu letnju sezonu. Pored toga svakog meseca se održavaju redovni sastanci između Aerodroma i svih aviokompanija, gde se prezentuju svi planovi za nadolazeću letnju sezonu. Ne možemo da kažemo da postoji neko iznenađenje, da se nešto novo desilo u maju što nismo planirali ranije. To nije moguće, jer morate da planirate posade, morate školovanje tih posada planirate, to zahteva jedno vreme, morate da planirate flotu, da znate kada će vam avioni stići, biti u funkciji i tako dalje. Tu ne može da dođe do iznenađenja. Može doći do nekih variranja, ali ta variranja mogu da budu jedan do dva posto. Ne više od toga", zaključio je on. 

Komentari (0)

Biznis