Biznis vesti

Superjahte ruskih biznismena "zamrznute", a ne zaplenjene: Dažbine u Španiji i Francuskoj plaćaju ipak vlasnici

Komentari

Autor: Rojters

20/10/2022

-

20:19

Superjahte ruskih biznismena "zamrznute", a ne zaplenjene: Dažbine u Španiji i Francuskoj plaćaju ipak vlasnici
Superjahta Crescent - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Španija i Francuska dozvolile su vlasnicima superjahti zamrznutih pod sankcijama protiv ruskih biznismena da plaćaju njihovo održavanje, saznaje Rojters iz tri izvora. U Španiji je takvih šest brodova koji podležu sankcijama nakon ruske invazije na Ukrajinu, ali je većini vlasnika dozvoljeno da plaćaju troškove održavanja, posade, pristajanja i osiguranja, rekao je izvor koji ima saznanja o tim slučajevima.

Španska i francuska vlada odobravaju plaćanja prema zakonima EU i nacionalnom zakonodavstvu. Špansko ministarstvo finansija saopštilo je da zakon iz 2014, usvojen nakon ruske aneksije Krima te godine, dozvoljava sankcionisanim pojedincima da izvrše neophodna plaćanja za održavanje imovine. Ministarstvo nije potvrdilo da li su isplate odobrene.

Plaćanje dažbina usledilo je nakon obećanja nekih zapadnih vlada da će sankcije na imovinu koje će pogoditi bliske saveznike ruskog predsednika Vladimira Putina, biti u centru napora da kazni Moskva.

U martu je španski premijer Pedro Sančez, prilikom zamrzavanja vlasništva nad jednom jahtom, obećao da će "odlučno udariti" Putinove saveznike. Do sada je prodata samo jedna, Aksioma, na aukciji u Gibraltaru i to po nalogu JP Morgan banke koja je bila poverilac a ne španske vlade.

profimedia

 

Na taj način je stopiran predlog Sjedinjenih Američkih Država i Evropske unije da se proda zaplenjena ruska imovina i da se prihod od prodaje prosledi Ukrajini.

U Francuskoj i Španiji su odlučili da se zamrzne, a ne zapleni luksuzna imovina za koju se smatra da je u vlasništvu bogatih Rusa pod sankcijama, ali to znači da njihovi tekući troškovi spadaju na teret vlasnika, navodi špansko ministarstvo finansija, jedan francuski pomorski advokat i dva predstavnika "zamrznutih" plovila u Francuskoj. 

Džejms Jafa, advokat britanske firme Jaffa & co. koja je specijalizovana za jahte, uključujući i ruske klijente, rekao je da su troškovi održavanja takvih jahti često bili ozbiljan "udar na džep" za njihove vlasnike. "Čini se da sankcije ipak nemaju željeni efekat da vlasnici bankrotiraju", rekao je Jafa za Rojters.

Kompanija koja upravlja lukom Ocibar saopštila je da vlasnici dve jahte koje su zamrznute pod sankcijama u Španiji i privezane za njene objekte u Taragoni i Majorci - Krešent i Lejdi Anastazija, plaćaju takse uključujući pristajanje i komunalne usluge, naknade i osnovnu posadu.

Vlasnici jahti kriju identitet iza kompanija i ne žele da komentarišu troškove

Predstavnici broda Ocibar rekli su da izvršavaju obaveze koje su propisale španske vlasti ali su odbili da potvde identitet vlasnika kao i to koliki su troškovi.

Španske vlasti veruju da Krešent kontroliše Eduard Hudainatov, bivši šef ruskog energetskog giganta Rosnjefta koji je pod sankcijama, saznaje Rojters iz vladinog izvora. Khudainatov, koga su kontaktirali preko njegove kompanije "Independent Oil and Gas", nije imao nikakav komentar.

Lejdi  Anastazija je registrovana u javnoj bazi podataka Ekvazis kao vlasništvo kompanije pod nazivom "Homeland Shipping Limited". Španske vlasti veruju da firmu kontroliše Aleksandar Mihejev, šef kompanije "Rosoboroneksport" koja trguje oružjem.

Mihejev, koji je kontaktiran preko Rosoboroneksporta, takođe nije odgovorio ni na jedno postavljeno pitanje.Kompanija Homeland koja je pravni vlasnik plovila, kontaktirana je preko advokata koji je zastupa, ali ni od njih Rojters nije dobio odgovor.

profimedia

 

U Francuskoj je zamrznuto pet jahti. Aleksej Kuzmičev, akcionar ruske Alfa banke pod sankcijama, plaća svoja dva zamrznuta broda u Kanu i Antibu prema zakonu Evropske unije iz 2014. koji dozvoljava plaćanje za održavanje zamrznute imovine, rekao je Rojtersu njegov advokat Filip Blanšetije, dok je sam Kuzmičev odbio svaki komentar.

Sud je početkom oktobra naložio "odmrzavanje" vlasništva nad jahtom u Antibu zbog proceduralnih grešaka tokom zaplene, dok se odluka o drugoj jahti još čeka.

Francusko ministarstvo finansija potvrdilo je da pravila EU dozvoljavaju plaćanja dažbina i taksi, ali je odbilo da kaže da li su zahtevi odobreni.

Komentari (0)

Biznis