Turistički centri biće krcati za praznike: U banjama se traži mesto više, skijanje u maju na Kopaoniku
Komentari22/04/2022
-07:02
Interesovanje građana za odmor na planinama i u banjama tokom praznika je veoma veliko, a u turističkim organizacijama kažu da je većina smeštajnih kapaciteta već rezervisana. U prilog dobroj poseti ide i činjenica da se praznici poklapaju sa školskim raspustom, koji traje i u danima između Uskrsa i 1. maja.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović za Euronews Srbija kaže da su u srpskim banjama kapaciteti popunjeni oko 90 odsto, a da su najtraženije Vrnjačka banja, Sokobanja, Lukovska, Prolom, kao i banja Vrdnik. Napominje da se prilično brzo popunjavaju i planinski kapaciteti, a da veliku posetu očekuje Zlatibor, kao i drugi planinski centri poput Zlatara, Tare i Stare planine.
Banje su poslednjih godina postale popularne, proširile su svoju ponudu, a direktorka TOS napominje da je mnogo uloženo u turističku infrastrukturu i otvaranje velikog broja hotela.
"U banjama sada imamo jednu kvalitetnu ponudu koja je prilagođena bukvalno svakom uzrastu i za svačiji ukus. Odvojeni su kapaciteti koji su rehabilitacione prirode od onih koji su namenjeni za SPA i velnes. Otvoreni su hoteli sa četiri i pet zvezdica u Vrnjačkoj banji, a zahvaljujući velikim ulaganjima i Vrdnik beleži najveći rast po broju noćenja. Banje su i za porodice sa decom postale mesta za odmor porodica, jer su ranije bile uglavnom samo za stariju populaciju. One postaju oaza za preventivu i za bekstvo od stresa za poslovne ljude", priča Labović.
Ona navodi da porodice osim banja, zbog čistog vazduha i boravka u prirodi, biraju i odmor na planinama.
Skijanje na Kopaoniku i u maju
I Kopaonik se ubrzano popunjava, a Marija Labović kaže da je rezervisao oko 40 odsto kapaciteta iako je skijaška sezona završena. Međutim, zbog hladnog vremena i snega, koji je padao i ovih dana, turisti će moći da skijaju i tokom praznika.
"Neće biti otvorene sve staze, ali snega još ima. Prema informacijama koje imamo od Skijališta Srbije, dve staze će raditi i zaista je jako dobro što su prepoznali da mogu tako da izađu u susret turistima za vreme praznika da na jedan zaista neuobičajen način, na kraju aprila, odnosno početkom maja, možda čak malo i skijaju”, kaže direktorka TOS.
Pandemija i rat promenili strukturu gostiju
Pandemijska situacija je ove sezone drastično bolja, a Marija Labović kaže da se zahvaljujući tome i činjenici da smo bili fleksibilniji u restriktivnim merama, turisti brže počeli da se vraćaju, ali napominje da se njihova struktura promenila.
"Vidi se oporavak čak i u odnosu na 2019. godinu i kada su domaći turisti u pitanju tokom zimske sezone smo zabeležili rast od 10 odsto. Kada uporedimo ovu godinu sa istim periodom prošle godine, imamo porast i kada je u pitanju broj dolazaka i domaćih i inostranih turista. Po broju noćenja su nam se i strani primakli rekordnim brojevima iz 2019. godine, kada smo beležili posetu od 10 miliona turista, od kojih su četiri miliona bili stranci", objašnjava Labović.
Kada je u pitanju promena strukture zemalja iz kojih dolazi najviše gostiju, Labovićeva kaže da je najveća promena smanjen dolazak kineskih turista, koji su bili u samom vrhu po broju poseta.
"Oni se zbog pandemije još ne vraćaju, ali, zadržali smo u top 10 uglavnom turiste iz regiona, tu su Bosna I Hercegovina, Crna Gora, Severna Makeonija, Hrvatska, kao i Rumunija i Bugarska. Drugi po noćenjima su turisti iz Turske, a tokom zimske sezone je najviše stranih turista bilo iz Rusije", navodi direktorka TOS.
Globalnu turističku sliku je posle pandemije, promenio i rat u Ukrajini, a Labović kaže da to svakako utiče i na turizam u Srbiji.
"Turisti iz Amerike su se taman otvorili i krenuli da putuju, ali sada zbog rata u Ukrajini odlažu putovanja ovamo, jer je za njih kriza u celoj Evropi i ne osećaju se dovoljno sigurno. I turisti iz Zapadne Evrope su zbog ove opšte krize suzdržaniji i više razmišljaju da li će i gde će putovati", objašnjava Labović.
Ona napominje da Svetska turistička organizacija procenjuje da će i ova godina biti godina domaćeg turizma, a da će svakako biti godina putovanja po regionima. Ona smatra da će se turisti se odlučivati da putuju na destinacije koje su im bliže i podseća da je to svakako i bio trend kod nas i ranije zbog ćega će TOS i dalje imati intenzivnu kampanju u Srbiji i u regionu.
Komentari (0)