Biznis vesti

Zbog sankcija NIS-u WizzAir više ne toči gorivo u Srbiji: Kako će to uticati na red letenja?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

25/01/2025

-

14:35

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Kompanija WizzAir prestala je zbog sankcija NIS-u da toči gorivo na Aerodromu “Nikola Tesla” gde je Naftna industrija Srbije jedini snabdevač, javilo je više medija.

Tokom nedelje bilo je i hapšenja. Aerodrom za Euronews saopštava da situacija u vezi sa sankcijama još uvek nema značajnog uticaja na odvijanje avio-saobraćaja i da je snabdevanje gorivom neometano.

Premda je WizzAir avion sleteo na vreme, ali redakciji Euronews Srbija su se javili putnici na letu iz Lisabona koji je kasnio nekoliko sati uz, kako tvrde, obrazloženje posade da su zbog sankcija NIS-u gorivo morali da sipaju u Budimpešti.

Na društvenim mrežama pojavile su se slične tvrdnje. WizzAir do zaključenja teksta nije odgovorio na naš upit, ali su se oglasili za “Blic” i rekli da sankcije dobavljaču goriva ne utiču na njihov raspored letova.

“Svi znaju da su u pitanju praktično političke odluke koje se tiču najavljenih, ali sankcija koje još uvek nisu stupile na snagu. WizzAir je nešto ranije, rekao bih preuranjeno doneo takvu odluku što možda malo iznenađuje”, kaže za Euronews Srbija Zoran Ilić, bivši državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja zadužen za vazdušni saobraćaj.

Odluka znači da će avioni kompanije WizzAir bazirani u Beogradu gorivo uzimati u Budimpešti i Temišvaru, objavio je vazduhoplovni portal TangoSix.

“Ukoliko već dolazi sa većom količinom goriva, vi više opterećujete letelicu i sa većinom težinom tokom čitavog leta je i potrošnja goriva veća, tako da to povećava troškove. Stvari koje ste vi naveli da će ići do obližnjih aerodroma da se snabdevaju sasvim logično će uticati na njihovu redovnost i konačno na kvalitet ukupne usluge koje se pružaju njihovim putnicama”, nastavlja Ilić.

profimedia

 

Uticaj sankcija i ovakvih odluka bi mogao da bude širi, naročito zbog činjenice da su low cost kompanije posebno fokusirane na troškove, kaže za Euronews urednik portala “ex-YU Aviation”.

“To bi svakako moglo da utiče i na njihovu bazu u Beogradu, zatvaranje baze i svakako bi uticalo na cene koje su inače već dosta visoke u Srbiji zato što postoji prevelika potražnja, a nedovoljna ponuda”, kaže za Euronews Srbija Luka Popović, urednik portala “Exyuaviation.com”.

Postavlja se pitanje gde je rešenje.

Najrealnije rešenje jeste da se promeni vlasnička struktura u NIS-u. Na taj način bi se te sankcije skinule, a avio-kompanije bi mogle normalno da tankuju gorivo u Beogradu. Drugo rešenje je da se nađe drugi pružalac usluga za avio-kompanije, ali je to vrlo dugačak proces”, nastavlja Popović.

Euronews je tražio reakciju Minsitarstva saobraćaja, ali do zaključenja teksta nismo dobili odgovor. Iz Lufthansa grupe su u odgovoru za Euronews Srbija na pitanje da li su ove okolnosti uticale na operacije u zemlji, saopštili da njihove kompanije uobičajeno lete ka Srbiji i da se generalno pridržavaju važećih sankcija i da poštuju zahteve nadležnih.

 

Komentari (0)

Biznis