Biznis vesti

Kakva je budućnost seoskog turizma: Ponuda je iz godine u godinu sve sadržajnija i kvalitetnija

Komentari

Autor: Ljiljana Gradinac

06/04/2024

-

19:00

Kakva je budućnost seoskog turizma: Ponuda je iz godine u godinu sve sadržajnija i kvalitetnija
Kakva je budućnost seoskog turizma: Ponuda je iz godine u godinu sve sadržajnija i kvalitetnija - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Ponuda za sve ljubitelje seoskog turizma u Srbiji je sve sadržajnija, a raste broj etno kuća, domaćinstava i etno sela koja su u ponudi kako domaćim tako i stranim gostima. Prema evidenciji iz E-turiste, godišnje se realizuje oko 155.000 noćenja u seoskim domaćinstvima, a ta brojka raste iz godine u godinu. 

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović kaže za Euronews Srbija da je to generalno u skladu sa trendovima da turisti sve više traže boravak u prirodi i autentičan doživljaj. 

"Ovo je svakako turistički proizvod koji će imati još veću tražnju i u budućnosti", naglašava ona. 

Od svih noćenja koja se u ovom trenutku realizuju u seoskim turističkim domaćinstvima, skoro 80 odsto su domaći turisti s tim što je, kaže Labović, primetan rast broja dolazaka i noćenja stranih turista i u ovom vidu smeštaja i ponude. 

"Generalno i stranci traže taj autentični doživljaj i u tom kontekstu verujemo da će u još većem broju dolaziti u narednom periodu", rekla je Labović.

Ona je napomenula da je iz godine u godinu ponuda sve sadržajnija i kvalitetnija. 

 

profimedia

 

"Pored sve kvalitetnijeg smeštaja i izvanredne hrane, mnogi su se odlučili da ulože u neke dodatne sadržaje", rekla je Labović navodeći saune, pešačke i biciklističke staze, aktivnosti u sklopu domaćinstva kao što su berba malina do praćenja procedure pravljenja sira i kajmaka. 

Ona je dodala da su generalno sve to sadržaji koji daju autentičan doživljaj koji turisti traže.

Subvencije za salaše i etno kuće

Prema podacima iz E-turiste, u Srbiji je registrovano 841 seosko turističko domaćinstvo, osam etno kuća i devet salaša. 

U toku je konkurs za dodelu sredstava podsticaja za razvoj seoskog turizma koji će trajati do 15. aprila. 

Pravo na dodelu sredstava imaju seoska turistička domaćinstva, salaši i etno kuće evidentirani u informacionom sistemu E-turista za dogradnju i dodatno opremanje postojećih ugostiteljskih objekata za smeštaj.  

Maksimalna visina podsticaja po projektu je 2,9 miliona dinara uz obavezu sopstvenog učešća u iznosu od 10 odsto ukupne vrednosti investicije.

Labović navodi da će subvencije značajno doprineti i dodatnom poboljšanju kvaliteta ali i proširivanju kapaciteta i dodatnim sadržajima koji će dati dodatu vrednost upravo ovom proizvodu. 

Ona je navela da subvencije dodatno utiču i na stimulisanje ljudi koji se bave ovom vrstom delatnosti da se registruju i kategorizuju. 

Kako se promoviše seoski turizam

Turistička organizacija Srbije, prema rečima Labović, kontinuirano promoviše celu Srbiju i sve turističke proizvode pa tako i seoski turizam kroz različite vidove oglašavanja i promovisanja. 

"Pored sastavnog dela predstavljanja kroz naše promotivne kampanje, mi svake godine dovodimo i dosta inostranih medija, influensera, ali i organizatora putovanja i u sklopu tih programa nam se nalazi i ponuda koja se odnosi na seoski turizam", rekla je Labović i navela i promociju kroz godišnju nagradu Turistički cvet.

Srpaka sela i ove godine imaju priliku da učestvuju na konkursu Svetske turističke organizacije za najbolje selo sveta. Labović kaže da je to takođe značajno za promociju. 

Srbija je 2021. prvi put učestvovali na konkursu Svetske turističke organizacije za najbolje selo sveta, a Labović navodi da je tada Mokra Gora ušla na listu jednog od najlepših sela na svetu i to u prilično velikoj konkurenciji jer je bilo prijavljeno oko 170 sela iz 75 zemalja. 

"To dodatno skreće pažnju na nas kao destinaciju koja nudi upravo ovaj turistički proizvod a i daje neku nezavisnu valorizaciju kvaliteta te turističke ponude", kaže Labović. 

Komentari (0)

Biznis